Merentas Masa Hidupku

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 2 January 2012

Azam




Bismillahirrahmanirrahim ...

Alhamdulillah..pada hari ini,,jam ini,detik ini ..saya masih diberi peluang untuk menikmati hidup di dunia.Tahun 2011 sudah berlalu dan kini tahun 2012 sedang menjelang.Saya bukanlah seorang penulis sehingga bahasa saya berbunga-bunga.saya hanya seorang hamba yang sedang berusaha menjadi yang terbaik diantara yang terbaik.

Menjelang tahun baru,ramai yang bertanya tentang azam masing-masing.Saya juga tidak terlepas dari ditanya. Azam saya nak meneruskan azam tahun lalu yang tidak kesampaian dan yang dirasakan masih belum dicapai..

Azam saya supaya :

Allah sentiasa menjadi kecintaan saya .

Nabi Muhammad saw sentiasa menjadi kerinduan saya.

Hormat saya pada kedua ibu bapa saya kekal sepanjang hidup saya

Gelaran anak yg solehah itu ada pada saya

Ilmu yang bermanfaat sentiasa saya timba

Wanita solehah itu adalah saya

Kejayaan dunia akhirat sentiasa milik saya

Mujahidah mukminah itu menjadi idaman saya

dan akhir sekali ...

Mati saya dalam keadaan khusnul khatimah.

sekian ...




"wahai tuhan yang membolak balikan hati,tetapkanlah hati kami diatas ugama Engkau dan tetapkanlah diatas mengerjakan ibadat kepadaMu..
wahai tuhan yang menjaga hati,peliharalah hati kami drp cenderung kearah kemaksiatan dan mengikut hawa nafsu..
wahai tuhan yang menciptakan hati,campakkanlah perasaan cinta dan rindu kpd-Mu dan kpd rasulMu,nabi Muhammad penghulu segala para anbia'.."


No comments:

Post a Comment

TAKDIR DAN REDHA

Bismillahirrahmanirrahim..   Bertemankan sebuah buku, aku berjalan sendirian di tepian pantai. Bayu angin petang itu terasa nyaman sekali. I...